ПРОЕКТ «Славетні українці»

ПРОЕКТ «Славетні українці»

Тип проекту:за метою – змішаного типу (дослідницько- інформаційний);
за складом учасників – груповий;
за характером міжпредметних зв`язків – міжпредметний;
за  тривалістю – середньої тривалості (2 тижня).
Мета проекту:
  • навчити учнів використовувати комп’ютер з метою дослідницько-інформаційних цілей;
  • залучити учнів до пошуку інформації про славетних українців;
  • вчити працювати самостійно та в групах;
  • формувати вміння орієнтуватися в інформаційному просторі: вчити учнів збирати необхідну інформацію, вміти її аналізувати, користуватись дослідницькими методами;
  • формувати громадянські уявлення, розвивати вміння аналізувати, робити висновки, збагачувати активний словник учнів, виховувати патріотичні почуття.

Учасники проекту: учні 3 класу та їхні батьки.

Питання дослідження:
1. Видатні державні діячі.
2. Славетні українці серед науковців.
3. Діячі культури і мистецтва України відомі всьому світу.
4. Спортсмени –рекордсмени.

Короткий опис суті проекту:
  • збір різноманітної захоплюючої, пізнавальної інформації в Іnternet про видатних людей України;
  • придбання навичок роботи з різними послугами  Іnternet;
  • можливість обміну корисною і цікавою інформацією між учнями та вчителями, батьками.
  • поглиблення знань з інформатики, громадянської освіти, читання.
  • оформлення комп’ютерної презентації та створення фото-колажу про славетних українців.

Очікуванні результати: набуття учнями навичок дослідника, самостійного конструювання думок своїх думок та орієнтації в інформаційному просторі; підвищення загальної культури учнів.

Засоби представлення інформації:
  • Комп’ютерна презентація
  • Фото-колаж (колективно складений).
  • Твір «Мій шлях до успіху»;
  • доповідь;

Джерела проектної діяльності:
  • робота з літературою;
  • сторінки Інтернету;
  • засоби масової інформації (ЗМІ).

Критерії оцінки проектної діяльності учнів:
  1. Завершеність.
  2. Ясність, грамотність і чіткість.
  3. Якість обробки інформації.
  • Чи правдива?
  • Чи важлива?
  • Чи конкретна?
  • Чи розкриває тему?
  1. Оформлення (охайність, наявність фотоматеріалів, уміння виділяти об’єкти слайда та виконувати над ними прості операції: відкривати контекстне меню, переміщувати, змінювати значення властивостей, видаляти; уміння вводити текст, вставляти зображення та текст до слайда презентації; уміння демонструвати презентацію з усним коментарем перед слухачами).
  2. Результати роботи (Чітке і логічне представлення інформації; вся інформація має безпосереднє відношення до теми, точна, добре структурована та обґрунтована. Демонструється критичний аналіз і оцінка матеріалів, визначеність позицій).
ЕТАПИ РОБОТИ НАД ПРОЕКТОМ
І. Передпроект
Ознайомлення учнів із задумом, визначення теми і мети. Учні обговорюють вибір теми, обґрунтовують її актуальність, висловлюють побажання, питання, формулюють теми для роботи підгруп.

ІІ. Планування роботи над проектом
Учитель разом з дітьми обговорюють, над якими саме питаннями будуть працювати,  сплановуються дії учнів, обираються форми роботи, визнаються критерії групової оцінки та самооцінки проектної діяльності учнів і визначення засобів представлення інформації. Визначаються  часові рамки, що обмежують етапи роботи. На цьому етапі визначаються основні проблеми, що відносяться до проведення проекту: Як працювати з друкованими та електронними джерелами? Як правильно оформляти текст? Як знаходити, структурувати інформацію з Інтернет? Як створити електронну презентацію?

ІІІ. Аналітичний етап
Об’єднання у  дослідні  групи: «Державні діячі», «Спортсмени», «Науковці», «Митці».
Із енциклопедій, газет, журналів, мережі Інтернет, учні збирають інформаційний матеріал, даючи відповіді на  ключові питання:
  • Хто?
  • Чим прославив нашу державу?
  • Що допомогло досягти успіху?
Педагог при цьому стежить за процесом дослідження, його відповідністю меті і завданням проекту, надає групам необхідну допомогу, не допускаючи пасивності окремих учасників. В його завдання також входять коригування діяльності груп і окремих учасників, допомога в узагальненні проміжних результатів для підведення підсумків наприкінці етапу.

IV. Узагальнення
Відбувається систематизація, структурування дітьми одержаної інформації, інтеграція одержаних знань; побудова загальної логічної схеми для підведення підсумків (у вигляді рефератів, доповідей, презентацій). Іншим, не менш важливим завданням, що обговорюють учасники, є підготовка до презентації.
Завдання педагога на цьому етапі – надати учням, максимальну самостійність і допомогти виявити творчу активність у виборі форм представлення результатів проекту; стимулювати такі форми роботи, що дають можливість розкритися кожному учаснику проекту.

V. Презентація одержаних результатів
На підсумкове заняття етапу (урок) всі учасники приносять свої напрацювання.  Після невеличкого короткого звіту про результати виконаної роботи приймається рішення закінчити роботу над проектом. Після закінчення роботи над проектом учні підводять підсумки і відповідають на такі запитання: Чи виконав я те, що задумав? Що було зроблено добре? Що було зроблено погано? Що було виконувати легко, в чому я зазнав труднощів? Хто міг би дякувати мені за цей проект?
Результатом цього проекту є створена комп’ютерна презентація «Славетні українці: шлях до успіху», колективно складений фото-колаж про славетних українців, написання твору та урок-творче застосування знань.

Немає коментарів:

Дописати коментар

.

.

Чи став блог для Вас корисним ?